A nyomtatott marketing helye az online mellett

0 Comments

A digitális világ térnyerése ellenére a nyomtatott marketingeszközök, szórólapok, névjegyek vagy plakátok, még mindig stabil helyet foglalnak el a kommunikációs mixben.

A digitális világ térnyerése ellenére a nyomtatott marketingeszközök, szórólapok, névjegyek vagy plakátok, még mindig stabil helyet foglalnak el a kommunikációs mixben. Nemcsak hogy relevánsak maradtak, de bizonyos helyzetekben kifejezetten hatékonyabbak tudnak lenni, mint az online hirdetések. Némelyek alábecsülik az offline eszközök erejét, pedig sokan éppen azzal tudnak kiemelkedni, hogy a fogyasztók figyelmét a túlzsúfolt online térből átterelik egy kézzelfogható, valódi élménybe.

Gondolj csak bele, mikor kaptál utoljára egy jól megtervezett névjegyet, ami nemcsak informatív volt, de vizuálisan is megmaradt benned? A névjegykártya az első benyomás egyik legfontosabb eszköze. Egy exkluzív anyaghasználattal, prémium kivitelezéssel készült névjegy többet mond el a cégedről, mint egy LinkedIn-profil vagy egy email-aláírás. Ha például egy ingatlanközvetítő elegáns, dombornyomott névjegyet nyújt át, az már önmagában jelzi, hogy igényes, precíz szakember, aki törődik a részletekkel.

Ugyanez igaz a szórólapokra is. Egy kreatív szórólap még mindig képes megragadni a figyelmet, főleg helyi kampányoknál. Például egy újonnan nyíló étterem környékbeli postaládákba eljuttatott, gusztusos képekkel és kuponnal ellátott szórólapja nemcsak figyelmet generál, hanem azonnali cselekvésre is ösztönöz. Ráadásul az emberek gyakran elteszik ezeket, és pár nap múlva, amikor eldöntik, hogy hol vacsorázzanak, előkerülhet a fiókból a szórólap, ami egy digitális hirdetésnél ritkábban fordul elő.

A plakátokra pedig mindez hatványozottan igaz. Egy nagy méretű, jól látható helyen elhelyezett plakát képes egy egész közösség figyelmét magára vonni. Gondoljunk csak például egy városi rendezvényre, amit hónapokon át reklámoznak kültéri plakátokkal. A visszatérő vizuális inger, a logó, a színvilág, az esemény neve, beivódik az emberek tudatába, és még azokhoz is eljut, akik nem aktívak a közösségi médiában.

A nyomtatott marketing anyagok egyik legnagyobb előnye az is, hogy fizikailag vannak jelen. Nem lehet csak úgy tovább görgetni őket, mint egy Facebook-hirdetést. Ott vannak az asztalon, a hirdetőtáblán, a kezedben. Ez a jelenlét bizalmat is épít: ha egy vállalkozás nyomtatott anyagokba invesztál, az azt jelzi, hogy hosszú távra tervez, nem tűnik el egyik napról a másikra. Ez még inkább igaz például olyan iparágakban, mint a pénzügyi tanácsadás, az egészségügy vagy a jog.

Nem mellékes az sem, hogy egy nyomtatott marketing anyag kevésbé múlandó. Egy online kampány percek alatt lecsenghet, de egy igényesen elkészített, jól elhelyezett plakát hónapokig dolgozik helyetted. Arról nem is szólva, hogy a digitális csatornákon egyre nehezebb organikusan elérni a célközönséget, míg egy offline anyag kikerülhet a legforgalmasabb helyekre, és szó szerint „útjába kerül” az embereknek.

A szórólapok, névjegyek és plakátok ideje tehát nem járt le, tudatos stratégiai elemek is lehetnek egy jól felépített marketingrendszerben. Az offline jelenlét nem a digitális marketing ellentéte, sokkal inkább a kiegészítője. Ha jól használod, éppen ez a kombináció hozhatja el azt az áttörést, amire szükséged van.